Az utóbbi évek legjobb Forma 1-es futama!

Bár nem rajongok a F1-ért annyira, mint kedvenc csapatom és egy jó focimeccs irányába, azonban szoktam nézni a világbajnokságot és tisztában vagyok a történésekkel. Idén végre kijutottam Mogyoródra, a Forma 1-es Magyar Nagydíjra!


Persze gyerekkoromban nagyon szurkoltam Michael Schumachernek, aki amikor még elkezdtem nézni a sorozatot még kétszeres világbajnok volt csupán és éppen akkor Damon Hill és Jacques Villeneuve uralta a mezőnyt. Folyamatosan néztem a Magyar Nagydíjat és reménykedtem benne, hogy egyszer én is kijutok egy honi rendezésű hétvégére, hogy beleszippantsak eme világba. Azonban, mint ismerjük a jegyek nem éppen olcsók, ott bent az árak sem. Volt ismerősöm, aki majdnem egy teljes havi fizetését ráköltötte arra, hogy ott lehessen a magyarországi futamon. Ezen indokok miatt annyira nem törtem magamat, hogy ott lehessek, de a gondolattal azért néha-néha tényleg eljátszottam. 
Két hete azonban csörgött a telefonom, a vonal másik végén egy ferencvárosi szurkolótársam érdeklődött, hogy nem lenne-e kedvem viszonylag olcsón kilátogatni a hétvége minden napján az eseményekre, ugyanis lenne két felesleges belépőjük. Azonnal hívtam a Foci és Társai Blogot szerkesztő jóbarátomat, Rolandot - aki szintén szereti a Forma 1-et -, hogy lenne-e kedve jönni? Már hogyne lett volna! Így már vártuk, hogy eljöjjön ez a hétvége! 





Csütörtökön kézhez kaptuk a belépőinket, másnap reggel az Akvárium Klubban átvettük a védettségünket igazoló karszalagot, majd indultunk a H8-as HÉV-hez, hogy Kerepesen átszállhassunk a Hungaroring felé tartó szurkolói buszok egyikére és eljussunk a mogyoródi versenypályához. Már javában zajlott a Forma 3-asok szabadedzése, mikor a beléptető kapukhoz értünk. Ugyanolyan ellenőrzés, mint amikor focimeccsre megyek, csak annyi különbséggel, hogy az ásványvizes flakonokat bevihettük magunkkal a létesítmény területére. Mondjuk hülye az, aki ebben a hőségben bedobja a teli palackot a pályára. Szerencsére több helyen is lehetett ivóvizet vételezni, így után tudtuk tölteni a "kulacsainkat". Fel voltunk készülve az egekbe szökő árakra, azonban azt kellett észrevennünk, hogy semmivel sem voltak drágábbak az árak, mint mondjuk a Groupama Arénaban egy üdítő, vagy az ételek még egyes standoknál olcsóbbak voltak, mint egy balatoni üdülőhelyen. Végig néztünk a szurkolói zónákban is, ahol különböző szórakozási lehetőséget találhattak a kiérkező látogatók. A 3-as beléptetőkapunál pl. reakciójátékot lehetett játszani, hogy összemérjük a képességeinket az F1-es pilótákéval, valamint több helyen voltak kihelyezve fotóstandok, ahol ingyen emlékképeket lehetett csinálni. Persze mi is csináltunk. Az Alfa Romeo Racing ORLEN kihelyezett egy plakátot Robert Kubica életnagyságú fotójával, amin a szurkolók ereklyékért nyereményjátékon vehettek részt. Ott ki is volt állítva az istálló egyik kocsija, amely a legnagyobb tömeget vonzotta a rajongók között. Egy applikáció letöltésével regisztrálhattunk egy kiállításra, ahol a sorozat világbajnokának trófeájával is lehetett fotózkodni. (természetesen ingyen) Mivel nekünk nem szektorba szóló fix helyre szólt a jegyünk, így kerestünk egy jó helyet, ahol leheveredhetünk. Szerintem meg is találtuk a legjobb helyet a Hungaroringen, ahol több, mint a pálya felét is láthattuk. Itt csatlakozott hozzánk egy másik barátunk a szurkolói brigádunkból. Együtt néztük, ahogyan az első gyakorlás után a Red Bull Racing vb-pontversenyt vezető pilótája, Max Verstappen futotta a leggyorsabb kört. Ezt a részt egyszer megszakította a piros zászló, miután az Scuderia AlphaTauri versenyzője, Yuki Tsunoda futott neki a gumifalnak. Ekkor még főképp a kemény keverékű abroncsokon futották a köröket a résztvevők. A sok kilátogató lengyel szurkoló örömére Robert Kubica ülhetett be az Alfa Romeoba Kimi Räikkönen helyett. Míg a W Series és a FIA Formula 3 alatt bolyongtunk körbe a pálya körül felfedezve a programokat és elszörnyedve az ajándékbolt egyekbe szökött áraitól (egy baseball sapka 12 ezer Forintba kerül), elég jól elfoglaltuk magunkat. Készültek az emlékképek az otthoniaknak ajándékba, majd következett a második szabadedzés, így visszaültünk arra a kis domboldalra, ahol találtunk egy még jobb helyet. Elég jól ráláttunk a Boxutcára, emellett a pálya túlsó felét is jobban láttunk. A második gyakorlásban feljöttek az Alpha Taurik és Esteban Ocon által az Alpine F1 Team is odaférkőzött az élmezőnyhöz, de ezt az időszakot a Mercedes-AMG Petronas Formula One Team uralta és Valtteri Bottas volt a leggyorsabb. Mögötte csapattársa, Lewis Hamilton végzett, a képzeletbeli dobogóra még odafért Verstappen is. A gyakorlás végét már a pálya túloldaláról néztük végig, ahol elég jó képeket lehetett lőni a versenyautókról is. Ezt igazából azért terveztük így, mert le akartuk tesztelni, hogy mennyi idő alatt tudunk bejutni a városba holnap, így időben oda tudunk-e érni a Ferencvárosi Torna Club bajnoki nyitányára a Kisvárda FC ellen. Ha minden rendben lesz, akkor igen! Egy nagyon jó eseményen vehettem részt a mai napon, és annak örültem, hogy a pénteki nap okán a #F1FanZone-ban is gyorsan sorra kerültünk a látványosságoknál. Ha egyszer lehetőség lesz rá, mindenképpen látogasson ki a Forma 1-es Magyar Nagydíjra, akinek lehetősége lesz rá. A pénteki szabadedzésekre pedig viszonylag olcsón is ki lehet jutni, aki nagyon szereti a sorozatot és mindenképpen látni szeretné kedvenceit. 


Másnap egy kicsit később futottunk össze az Örs vezér terén, és elindultunk kifelé a Hungaroringre, hogy még a helyszínen szurkolhassuk végig a harmadik szabadedzést. Ezen már Lewis Hamilton dominált. Erre a versenynapra már nagyobb tömeg jött össze, így a domboldalban nehezen találtunk helyet, de végül el tudtunk helyezkedni a padoknál. Közben mögöttünk helyet foglalt néhány litván srác, akik közül az egyik, miután meglátta sapkámon a Ferencváros címerét, a hétközi visszavágó eredményét mutatva érdeklődött nálam, hogy Fradi-drukker vagyok-e?! Én pedig válaszul mutattam neki az itthon született mémeket a Zalgiris "Lambadás" szurkolásáról, amelyeket ő is megmosolygott. Gondolkozott azon, hogy ő is kijött volna a Fradi-meccsen, de nem volt regisztrációja, így az idő szűke miatt a figyelmébe ajánlottam az esti Honvéd-Debrecen bajnokit. 
Közben pedig köröztek előttünk a versenyautók, a kvalifikáción pedig Carlos Sainz Jr. előttünk vezette a gumifalba a Ferrarit. A Q3 közepén gondoltuk ideje elindulnunk a buszhoz, mivel igyekeztünk vissza a Ferencváros soros bajnokijára a Kisvárda ellen. Utólag belegondolva nem kellett volna, hiszen a Fradi pocsék játékkal szenvedett vereséget a szabolcsiak ellen. Feleslegesen idegeskedtem a későn érkező HÉV miatt...




Elérkezett a futam napja. Mi még tapasztalatlanul úgy gondoltuk, hogy elég lesz 9 órakor elindulni Mogyoródra. Az Örs vezér terén természetesen a hajléktalanok megpróbáltak belekötni a Forma 1-re igyekvő szurkolókba. Volt, aki az arcunkba üvöltött, hogy "miért költjük ilyen sz@rra a pénzünket, mikor neki is adhatnánk!" Szép lassan megérkeztünk a mogyoródi pályához, ahol egy másik srác csatlakozott hozzánk, mivel nem szeretett volna egyedül flangálni a versenypálya körül. Ahogyan beléptünk a Hungaroring területére döbbenten láttuk, hogy azok az állóhelyek, amelyeket kinéztünk magunknak, már rogyásig tele vannak. Bár az F3-as futam ráment arra, hogy valami jó helyet találjunk részünkre, csak sikerrel jártunk.

Leterítettük oda a pokrócunkat és onnan néztük végig a Porsche Szuperkupa eseményeit, majd kezdődött a puccparádé, ahol körbevitték a celeb vendégeket a pályán, majd a pilótaparádé és kezdetét vette. Közben érkeztek a nem túl biztató hírek, hogy egy igen csak kemény vihar érkezik a pálya felé, közel 100 km/h-s széllel. Szerencsére megúsztuk kisebb esővel. De ennek a kisebb csapadéknak köszönhetően egy eléggé kaotikus rajtnak lehettünk a szemtanúi, amely során 4 autó is kiesett a versenyből. Persze ismét a Mercedes alkotott, mint két héttel korábban Silverstone-ban. Ezúttal Valtteri Bottas lökte ki Max Verstappent, aki tudta folytatni a versenyt, de járgánya eléggé megsérült. Csapattársa Sergio Pérez nem tudta folytatni a versenyt, ahogy a mellettünk helyet foglaló román lányok nagy bánatára, kedvencük Lando Norris sem. Piros zászló, félbe szakadt a verseny. Minden autó esőgumival készül a folytatásra, majd a felvezető kör végén, csak Lewis Hamilton maradt kint a rajtrácson, amely a brit világbajnoki címvédő első helyébe is került. Ugyanis riválisai lecserélték az abroncsokat, így gyorsan meg tudták előzni az angol versenyzőt. Az élen pedig olyan csatát láthattunk, amire nem számítottunk, az Alpine-Renault-t vezető Esteban Ocon és az Aston Martin volánját tekergető négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel küzdött az első helyért. Közben pedig Lewis Hamilton igyekezett feljönni a csapat hibája után az utolsó helyről, Max Verstappen pedig eléggé szenvedett a Red Bull-lal. A legnagyobb esemény az volt, mikor Hamilton utólérte a nagy öreg Fernando Alonsót és hosszú körökön keresztül harcoltak egymással a korábbi csapattársak. Végül Hamilton a dobogó legalsó fokára hozta be a Mercit, ám mivel Vettelt a verseny végén diszkvalifikálták a Magyar Nagydíjról, a második helyet szerezte meg az orbitális vétséget követően. A francia Esteban Ocon pedig pályafutása első győzelmét ünnepelte.



A verseny után gondoltuk, hogy megvárjuk ameddig a nézők nagyrésze elindul a buszokhoz, mi pedig belevetettük magunkat a FanZone-ba. Készültek még emlékek az otthoniaknak, de később hoszas várakozás után csak felfértünk valamelyik transzferjáratra és elindultunk hazafelé. A nagy forgalom miatt a jármű csak lassan tudott eljutni Kerepesre, de legalább a beérkező HÉV-en ülni tudtunk, kipihenve a nap fáradalmait. 

Egy igen nagy élmény volt számunkra ez a hétvége, nem okozott nekünk csalódást a száguldó cirkusz! Az pedig, hogy az utóbbi 10 év legjobb F1-es futamának lehettünk a szemtanúi, az már csak hab volt a tortán! Köszönjük szépen Lackónak a lehetőséget! 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon